هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

میم مثل مادر جایزه بهترین فیلم جشنواره ایتالیا را از آن خود کرد

روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد:

فیلم سینمایی "میم مثل مادر" جایزه بهترین فیلم بلند سینمایی دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مذهب امروز ایتالیا را به خود اختصاص داد.
روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی اعلام کرد آخرین ساخته مرحوم رسول ملاقلی پور که به همراه 12 فیلم کوتاه و بلند از سینمای ایران از جمله "خدا نزدیک است" علی وزیریان، "مسیح (ع)" نادر طالب زاده، "آفتاب بر همه یکسان می تابد" عباس رافعی و "گرگ و میش" قاسم جعفری در این جشنواره حضور داشت، توانست جایزه مذکور را در بخش مسابقه بین المللی با عنوان "روح ایمان" از آن خود کند.

مجتبی راعی کارگردان سینمای ایران هم به عنوان داور در این جشنواره حضور داشت و از مهمانان سرشناس حاضر در این جشنواره می توان به کریستف زانوسی فیلمساز لهستانی و جوزپه دکارلی روزنامه نگار اشاره کرد. دیگر بخش های این جشنواره عبارت بودند از بخش موضوعی زن و دین، گفتگوی ادیان، وحدت، هنر و دین، اخوت و برادری، تصدیق و شهادت، دین و مدرسه، دین و حقوق بشر، پژوهش های کلامی و غمخواری و شفقت.

علاوه بر بخش مسابقه سینمایی، یک کارگاه بین المللی با عنوان "کارگاهی برای همنشینی" با حضور متخصصان عرصه سینما و خبرنگاران ادیان گوناگون در دو بخش مجزا برگزار شد. دهمین جشنواره بین المللی فیلم مذهب امروز از هفتم تا 29 مهرماه 86 در شهر ترنتو ایتالیا برگزار شد.

 

 نمایی از گلشیفته فراهانی وعلی شادمان در میم مثل مادر

نظرات 1 + ارسال نظر
صدف جمعه 11 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 11:41

بهترین فیلم دنیا میم مثل مادر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد