هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

در افتتاح شبکه ماهواره‌ای استانی گلستان؛ضرغامی: شبکه کودک مجازی

 

هنرکده: رئیس سازمان صداوسیما در استان گلستان از ایجاد شبکه مجازی کودک در تابستان خبر داد.

به گزارش از روابط عمومی سازمان صداوسیما، «عزت‌الله ضرغامی» در مراسم قرارگیری شبکه استانی گلستان روی ماهواره گفت: برنامه‌های کودک و نوجوان در تابستان طوری طراحی شده که پس از پایان برنامه‌ای در یک شبکه، برنامه کودک و نوجوان در شبکه دیگر آغاز می‌شود.
وی در ادامه افزود: با این برنامه‌ریزی، شبکه‌ای به طور مجازی ایجاد می‌شود که هر روز برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان پخش می‌کند.
در این مراسم که امام جمعه، استاندار، نمایندگان مردم گلستان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از هنرمندان و دیگر مسئولان استان گلستان حضور داشتند، رئیس سازمان صدا و سیما حضور استثنایی مردم را در انتخابات 22 خرداد ماه، حماسه‌ای افسانه‌ای خواند و گفت: شرکت بی‌سابقه مردم در این انتخابات تمام تحلیل‌گران جهانی را دچار شگفتی کرد.
ضرغامی افزود: دلیل اصلی تبلیغات پرحجم و بی‌سابقه استکبار علیه انتخابات که به بهانه بعضی اعتراضات و ناآرامی‌ها در تهران صورت می‌گرفت، نیز همین بوده است.
رئیس سازمان صدا و سیما در ادامه اظهار داشت: در روزهای بعد از انتخابات، دشمنان تاریخی و قسم خورده ملت سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های فوق‌العاده‌ای را از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی (سایبری) انجام داد، غافل از اینکه با پدیده‌های جدیدی چون «فیس بوک»، «تویتر» و «یوتیوب» یا صدای آمریکا و صدای انگلیس نمی‌توان با ملت بزرگ و ریشه‌دار ایران اسلامی مقابله کرد.
ضرغامی در ادامه بیان داشت: سیاست تبلیغاتی رسانه ملی قبل از انتخابات برپایه اطلاع‌رسانی دقیق، تبیین برنامه‌های نامزدها و همچنین ایجاد شور و هیجان عمومی بود که سیر علمی و حرفه‌ای آن بویژه در برنامه‌های مناظره در سطح جهانی، تحسین شد.
رئیس سازمان صدا و سیما گفت: تبیین اقدامات اعتمادآفرین نظام در همه حوزه‌ها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، ایجاد آرامش و امنیت اجتماعی و مقابله موثر با سیاست‌های تبلیغاتی و ضد مردمی شبکه‌های استعماری از جمله محورهای عملکرد رسانه ملی در ایام پس از انتخابات بود.
ضرغامی تصریح کرد: در آینده نزدیک و با حضور کارشناسان و تحلیل‌گران از همه جناح‌های سیاسی، چگونگی حضور شگفت انگیز 40 میلیونی مردم در انتخابات و ریشه‌یابی حوادث پس از آن در برنامه‌های رسانه ملی بررسی خواهد شد.
رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به قرار گرفتن شبکه سیمای مرکز گلستان بر روی ماهواره گفت: این استان با برخورداری از طبیعت زیبا، تنوع قومی و مذهبی و سرمایه‌های گردشگری، فرصت خوبی را برای آشنائی مخاطبان جهانی با ابعاد گسترده فرهنگی و اجتماعی ایران بزرگ فراهم خواهد کرد.
به گزارش فارس، همزمان با قرارگرفتن شبکه استانی گلستان بر روی ماهواره از 11 طرح رادیویی و تلویزیونی دیگر بهره‌برداری شد که برای اجرای آنها 42 میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شده است.
استودیو‌های تولید سیما و موسیقی و نیز ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی از جمله طرح‌هایی است که در استان گلستان به بهره‌برداری رسیدند.
با بهره برداری از این طرح‌ها، 13 روستای فاقد شبکه تلویزیونی تحت پوشش برنامه‌های تلویزیونی قرار گرفتند و پوشش شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در مناطق کور افزایش یافت.

تصویر عروسک‌های «دارا و سارا» در مستند «بازی‌های کودکانه»

 

هنرکده: مستند «بازی‌های کودکانه» به کارگردانی «عباس امینی» و تهیه‌کنندگی «جعفر صانعی‌مقدم» پس از پایان مرحله صداگذاری، آماده پخش می‌شود.

«عباس امینی» در

ادامه مطلب ...