هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

شاهرخ خان دیگر به آمریکا سفر نمی‌کند؛

 

هنرکده:هواداران «شاهرخ خان» در هند پرچم آمریکا را آتش زدند

 در شرایطی که اعتراض به برخورد آمریکا با شاهرخ خان در هند ادامه دارد و رسانه‌ها خبر آتش زدن پرچم آمریکا توسط هواداران وی را در چند نقطه کشور، به عنوان خبر اول خود مخابره کرده‌اند، بازیگر مسلمان سینمای هند اعلام کرد دیگر هیچ علاقه‌ای برای سفر به آمریکا ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، صدها خبرنگار و عکاس و هزاران تن از هواداران این بازیگر برای دیدار با وی، خود را به فرودگاه بین‌المللی دهلی نو رسانده بودند.
بازگشت شاهرخ‌خان به کشور هند از این جهت اهمیت زیادی برای رسانه‌های گروهی و دوستداران وی داشت، که وی هفته قبل به مدت دو ساعت در فرودگاه بین المللی نیویوریک به صورتی اعلام نشده در بازداشت به سر ‌برد.
شاهرخ خان در شرایطی جلوی دوربین خبرنگاران در فرودگاه دهلی نو قرار گرفت که رسانه‌ها خبر آتش زدن پرچم آمریکا توسط هواداران وی را در چند نقطه کشور، به عنوان خبر اول خود مخابره کرده بودند.
دوستداران شاهرخ‌خان که از نحوه رفتار مسئولان اداره مهاجرت آمریکا با بازیگر مورد علاقه خود به شدت عصبانی به نظر می‌رسند، به خبرنگاران گفتند این نوع رفتار اختصاص به آدم‌های مریض دارد.
شاهرخ خان به خبرنگاران گفت: «سئوالاتی که در فرودگاه از من کردند باعث خجالتم شد. آن‌ها حتی مرا نمی‌شناختند. این اتفاق باعث شد تا تصمیم بگیرم از این پس به آمریکا سفر نکنم. تنها در صورتی به این کشور می‌روم که مجبور باشم در صحنه‌های یکی از فیلم‌های جدیدم بازی کنم. به دوستانم در دنیای سینما گفته‌ام کارها را طوری تربیت دهند که اگر قرار است برای چند کار در این مکان حاضر شوم ، یک بار به آن جا بروم و همه کارها را با هم انجام بدهم. صراحتا بگویم هیچ علاقه‌ای ندارم که همراه خانواده‌ام به آمریکا سفر کنم و اوقات فراغتم را در آن جا بگذارم.»
بازیگر 44 ساله سینمای بالیوود با تقدیر از هواداران خود از آنها خواست به اعتراضات خویش خاتمه دهند. به گفته او :«بگذارید به این نکته فکر کنیم که این حادثه دیگر تمام شده است همه ما باید مثبت فکر کنیم و نگاهمان به آینده باشد.»
شاهرخ خان هفته قبل برای تبلیغ فیلم تازه‌اش «نام من خان است» به آمریکا سفر کرد.
اما مأموران اداره مهاجرت در فرودگاه نیویورک به مدت دو ساعت مدارک و اسناد وی را بازرسی کردند. این تاخیر در انجام کارهای قانونی ،باعث اعتراض بازیگر شد. با وساطت چند تن از کارمندان سفارت هند در آمریکا ،مشکل ویزای شاهرخ خان حل شد.
بازداشت اعلام نشده دو ساعته شاهرخ خانه ،واکنش تندی را در هند به همراه داشت و گروهی از سیاستمداران هندی خواستار رفتار مشابهی با توریست های آمریکایی شدند.
این موضوع خیلی سریع تبدیل به تیتر اول رسانه هادر سطح بین‌المللی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد