هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

اکران نوروز 87 از نگاه کارشناسان

کثیریان:‌ «به‌همین سادگی» فیلمنامه جزئی‌نگر و کارگردانی خوبی دارد..

 

کثیریان:‌ «به‌همین سادگی» فیلمنامه جزئی‌نگر و کارگردانی خوبی دارد

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در ارزیابی فیلم‌های اکران نوروز 87، گفت: «به‌همین سادگی» با نگاهی جزئی‌نگر به معضلات برخی‌ خانواده‌ها می‌پردازد.

«کیوان کثیریان» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس، به بررسی اجمالی فیلم‌های اکران نوروز87 پرداخت.
وی گفت: «دایره زنگی» فیلم مفرحی است و انتظار زیادی از آن نمی‌رود. یعنی در همین حد که فضای مفرحی دارد و مردم را شاد می‌کند، ازاین منظر می‌شود گفت فیلم خوبی است. این فیلم به‌نظرم خیلی جای تحلیل ندارد و خودش هم قصد ندارد دراین وادی ارزیابی شود. سازندگان فیلم قصد دارند «دایره زنگی» فضای مفرحی داشته باشد و برای همین، از بازیگران پرشماری استفاده کرده که برای مردم جذاب هستند. فیلم یک پایان غافلگیرکننده‌ هم دارد که فیلمنامه را تاحدودی می‌پوشاند. به نظرمن «دایره زنگی» فیلمی مناسب این روزها بود و خوشبختانه از آن استقبال هم شد.
کثیریان ادامه داد: «دایره زنگی» به عنوان اولین کار «پریسا بخت‌آور» فیلمی قابل قبول است و نقطه قوتش هم فیلمنامه خوب و پایان غافلگیرکننده و بازیگران پرشمار و محبوبش است. فیلم همچنین شوخی‌های خوبی دارد و موقعیت‌های خنده‌آوری ایجاد می‌کند و در کل، فیلم سالم و مفرحی است.
وی همچنین در مورد فیلم «به همین سادگی» گفت: این فیلم با طرح یک موقعیت و شخصیت نسبتا واقعی و دست گذاشتن روی معضلی که در بعضی از خانواده‌ها وجود دارد با توجه به سردی روابط و یا مشکلاتی که از سر روابط ناقص آن به‌وجود می‌آید، به نظرم فیلم خوبی از آب درآمده است که فیلمنامه آن خیلی جزئی‌نگر است و به جزئیات خیلی توجه دارد. فیلم همچنین کارگردانی خوبی دارد و در رده یکی از فیلمهای مطرح جشنواره بیست و ششم بود که در نظر منتقدان و سینماگران بازتاب مثبتی داشت.
کثیریان به فارس گفت: فیلم «زن دوم» هم فیلم بدی به نظر نیامد، گرچه طولانی است و اشکالاتی در فیلمنامه آن وجود دارد اما به‌نظرم فیلم قابل قبولی است. به عبارتی دیگر، «زن دوم» گرچه فیلم برجسته‌ای نیست اما موقعیت داستانی خوبی دارد و قهرمان‌های فیلم در شرایط داستانی خاصی قراردارند که این باعث می‌شود تماشاگر ارتباط خوبی با فیلم برقرارکند.
وی گفت: من از نزدیک دیدم که مردم با «زن دوم» ارتباط خوبی برقرار کرده بودند و از فیلم خوششان آمده بود، ضمن اینکه فیلم خوش‌ساختی است که بازهم معتقدم می‌شد اندکی کوتاه‌تر از آنی که هست، دربیاید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد