هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

«در این مجموعه از دید آدم‌های زنده به عالم برزخ نگاه می‌کنیم»

«در این مجموعه از دید آدم‌های زنده به عالم برزخ نگاه می‌کنیم»
هنرکده: کارگردان مجموعه تلویزیونی "روز حسرت" معتقد است قصه و ساختار این پروژه مناسبتی با محوریت عالم برزخ به دیگر آثار ماورایی تلویزیون شباهت ندارد. سیروس مقدم درباره موضوع ماورایی مجموعه "روز حسرت" که ماه رمضان

حرف‌های سیروس مقدم درباره موضوع ماورایی مجموعه «روز حسرت»:
«در این مجموعه از دید آدم‌های زنده به عالم برزخ نگاه می‌کنیم»
«در این مجموعه از دید آدم‌های زنده به عالم برزخ نگاه می‌کنیم»
هنرکده: کارگردان مجموعه تلویزیونی "روز حسرت" معتقد است قصه و ساختار این پروژه مناسبتی با محوریت عالم برزخ به دیگر آثار ماورایی تلویزیون شباهت ندارد. سیروس مقدم درباره موضوع ماورایی مجموعه "روز حسرت" که ماه رمضان روی آنتن شبکه یک می‌رود گفت: گرچه موضوع مجموعه ماورایی است، اما قصه و ساختار آن شباهتی به آثار ماورایی که تاکنون ساخته و پخش شده ندارد و مبحث اصلی عالم برزخ است که به تصویر کشیده می‌شود.
وی در تشریح تفاوت‌های "روز حسرت" افزود: مجموعه روایتگر آدم‌هایی است که درگیر زندگی روزمره و مادی شده و از عالم آخرت غافلند. در قصه مجموعه سعی شده به آدم‌های زنده بپردازیم و از زاویه آنها به عالم برزخ نگاه کنیم نه آدم‌هایی که مرده‌اند و به برزخ رفته‌اند. به نظرم مخاطبان نیاز دارند تا زمانی که زنده‌اند به برخی مسائل نگاه و به آخرت خود فکر کنند.
مقدم درباره اینکه شنیده می‌شود تصویربرداری جلوتر از فیلمنامه است و گاهی کار به دلیل نرسیدن فیلمنامه متوقف می‌شود گفت: اینطور نیست و ما با فیلمنامه جلو می‌رویم. گرچه کارگردانی چنین مجموعه‌هایی به این صورت سخت و پردردسر است، اما کار برایم شیرین است و هر روز ضبط داریم و نگذاشتم تداوم حس در بازی و صحنه از بین برود.
این کارگردان درباره انتخاب بازیگران "روز حسرت" گفت: سال‌ها پیش به آثار ماه رمضان مانند کار سطحی برخورد می‌شد، اما چند سال است کار ارزشی دیده می‌شود و من هم این بخت را داشته‌ام بازیگران محبوب و حرفه‌ای را جذب کنم. البته برکت ماه رمضان و درصد بالای مخاطبان آثار ماه رمضان بی‌تاثیر نبوده است.
مقدم ادامه داد: در مجموعه "روز حسرت" هم از حضور بازیگرانی خوب چون فرامرز قریبیان، افسانه بایگان، پوریا پورسرخ، مهراوه شریفی‌نیا و ... بهره می‌برم. حتی ممکن است بازیگران حرفه‌ای که کمتر در مجموعه‌های تلویزیونی بازی می‌کنند، با جان و دل در آثار ماه رمضان بازی کنند.
وی درباره موضوع قطع همکاری علیرضا افخمی با پروژه به دلیل اختلاف با شبکه یک گفت: من این موضوع را از روزنامه‌ها خواندم، اما هرگز چنین موردی ندیدم. به هر حال بحث و تبادل نظر درباره قصه همیشه انجام می‌شود و کاملاً هم طبیعی است. از سوی دیگر عشق به تولیدات ماه رمضان ضعیف نیست که به خاطر پیش آمدن اختلاف نظر به مسائل بزرگ تبدیل شود.
کارگردان "روز حسرت" درباره اینکه چرا این مجموعه یکباره جایگزین "گل‌های گرمسیری" محمدمهدی عسگرپور شد توضیح داد: می‌دانم داستان مجموعه آقای عسگرپور دفاع مقدس است و مناسب پخش در ماه رمضان نیست. اما از ابتدا هم قرار بود ما مجموعه‌ای برای ماه رمضان شبکه یک تولید کنیم.
مقدم در پایان خاطرنشان ساخت: حتی بعد از پخش مجموعه "اغما" در جلسه‌هایی که با مسئولان سازمان صدا و سیما داشتیم، به علیرضا افخمی پیشنهاد شد قصه‌ای درباره عالم برزخ برای ماه رمضان سال بعد بنویسد. افخمی نویسنده‌ای توانا است و برای "روز حسرت" قصه‌ای متفاوت نوشته است.
مجموعه تلویزیونی "روز حسرت" به تهیه‌کنندگی مهران رسام از اول ماه رمضان ساعت 22:10 از شبکه یک پخش می‌شود. این مجموعه قصه‌ یک وکیل را دنبال می‌کند که همراه همسر، پسر و عروسش یک زندگی آرام دارد، اما شبی یک خواب عجیب می‌بیند که زندگی او و خانواده‌اش را دستخوش تغییر و تحول می‌کند.



منبع خبر : مهر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد