هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

سریال اول و دوم ماه رمضان با یک ساعت فاصله پخش می‌شود

 

هنرکده: بنا بر تصمیم سازمان صدا وسیما در ایام ماه رمضان سریال اول بلافاصله بعد از افطار از شبکه سه پخش می‌شود و سریال دوم با یک ساعت فاصله روی آنتن می‌رود تا مردم بتوانند به مساجد بروند.

سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما شب گذشته در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو با اشاره به این که امسال به جای چهار سریال مناسبتی، سه سریال روی آنتن سیما می‌رود، گفت: تجربه در سال گذشته نشان داد، اگر تعداد سریال‌ها زیاد باشد، مردم نمی‌توانند بهره کافی از آن‌ها ببرند همچنین اگر تعداد سریال‌ها زیاد باشد، خانواده‌ها نمی‌توانند به امور عبادی و فعالیت‌ها‌ی‌شان برسند.
وی ادامه داد: در ایام ماه رمضان سریال اول بلافاصله بعد از افطار از شبکه سه پخش می‌شود و سریال دوم با یک ساعت فاصله روی آنتن می‌رود تا مردم بتوانند به مساجد بروند همچنین این تصمیم‌گیری در تعامل با سازمان‌های مرتبط مختلف انجام شده است و با این کار، استقلال سازمان صدا و سیما زیر سوال نمی‌رود بلکه یکی از کارهای سازمان این است که با تمام سازمان‌های مسئول هماهنگ باشد. 
مجموعه‌های تلویزیونی «نردبام آسمان»، «اغماء»، «و این لحظه‌ها یعنی سلام»، «گذر از پاییز»، «دسیسه»، «پنجمین خورشید»، «تهاجم» و «روز حسرت» برای پخش از شبکه‌های یک، دو، سه، تهران و قرآن آماده شده‌اند. 
 

 مجموعه تلویزیونی نردبامی بر آسمان 


**«نردبام آسمان»
این سریال در ایام ماه رمضان هر روز به روی آنتن سیما می‌رود و گروه سازنده این فیلم تاکنون 5 قسمت از سریال را تحویل شبکه داده‌اند.
خلاصه قصه فاز دوم مجموعه به قرار زیر است:
با دعوت الغ‌بیک، حاکم سمرقند، غیاث‌الدین به عنوان دانشمند و منجم ایرانی به سمرقند می‌رود تا در ساخت رصدخانه سمرقند مشارکت داشته باشد اما در این میان او با مخالفت‌هایی روبه‌رو می‌شود و ...
مجموعه «نردبام آسمان» محصول سیما فیلم بوده و حسین طاهری ناظر کیفی این مجموعه است.
بازیگران این سریال به ترتیب حروف الفبا عبارتند از:
ویشکا آسایش(آی بانو)، برزو ارجمند(معین)، سیامک احصایی(هوشمند)، حسن پورشیرازی(صفدر)، وحید جلیلوند(غیاث الدین کاشانی)، جمشید جهانزاده(حلاج)، سیاوش چراغی‌پور(قوش چی)، محمدرضا داوود نژاد(داروغه)، محسن زهتاب(مجیب)، بهرنگ علوی(قاضی)، شبنم قلی خانی(ویس)، مهدی فقیه(خوافی)، حسین سلیمانی(لطیف)، هدیش شاملو(اردای)، رحیم نوروزی(الغ بیک)، مجید یاسر(مهربان) و ...
دیگر عوامل این مجموعه به شرح زیر است:
کارگردان: محمد حسین لطیفی، مشاور کارگردان: دکتر علی اکبر ولایتی، نویسنده: حامد عنقا، مدیر تولید و مجری طرح: حسن نجاریان، مدیر تصویربرداری: ابراهیم غفوری، دستیار اول کارگردان و مدیر برنامه‌ریزی: مانفرد اسماعیلی، مدیر هنری: ایرج رامین‌فر، طراح چهره‌پردازی: محسن بابایی، جلوه‌های میدانی: محسن روزبهانی، جلوه‌های رایانه‌ای: هدیش شاملو، صدابردار: سیامک نیازی، برنامه‌ریز: جمشید بهرامیان، منشی صحنه: ندا قائدی، عکاس: حسن ناحی، مدیر تدارکات: نادر قنبری، دستیاران کارگردان: سپیده سپهری، سید سجاد حسینی، اجرای برنامه‌ریزی: امید جزینی، مدیر مالی و اداری: ابراهیم علی اکبری، دستیار تصویر: بهمن ملکی، گروه تصویربرداری: سعید معروف‌خانی، سالار مجد، سعید طالقانی، امیر مافی، علی رمضانی، مهران امیریان، اکبر مشکینی، دستیاران تولید: هادی توحیدی، امیرحسین جبه‌داری، دستیاران صدابردار: بابک و آرش نیازی، اجرای گریم: آرش فرد، ناصر آقاسی، نازنین امینی، مریم متولی، امید شکری، علی‌رضا عیسی پره، مدیر صحنه: حبیب کریم‌زاده، مسوول لباس: منصوره قاضی‌دوست، پشتیبانی صحنه: حسین مسروری، ساخت دکور: داوود علی‌اکبری، دستیار اول صحنه و لباس:بابک کریمی، دستیاران صحنه و لباس: علیرضا سلیمانی، حمیدرضا عامری، رضا بذلی، قاسم پاسداری، فرزاد حبیب‌زاده، معصومه زردوز، شهرام رجبی، محسن عبدالهی، بهزاد آقابیگی، دستیاران تدارکات: سعید اردستانی، تدارکات: داوود گودرزی، حجت الله مقدسی ، مشاور امور رسانه‌ای و تبلیغات: جعفر گودرزی، تهیه‌کننده: محسن علی‌اکبری، محصول سیما فیلم.

**«اغماء»/ تکرار/
بر اساس این گزارش، مجموعه تلویزیونی «اغماء» در ماه رمضان سال 1386 از شبکه یک سیما پخش شد و به دلیل استقبال مخاطبان امسال نیز هرشب ساعت 10 دقیقه بامداد به روی آنتن خواهد رفت.
بنابراین گزارش، این سریال در 26 قسمت 30 دقیقه‌ای در گروه فیلم و سریال شبکه اول سیما ساخته ‌شد و داستان دکتر طه پژوهان با بازی امین تارخ را دنبال می‌کند که یک پزشک فوق تخصص جراحی مغز و اعصاب است. او به دلیل جراحی‌های موفقیت آمیزش روی رزمندگان در جبهه‌ها به پنجه طلایی مشهور است.
او اکنون به دلیل بیماری حاد همسرش مولود (شیرین بینا) سر دو راهی قرار دارد. از طرفی عرف پزشکی مانع جراحی همسرش توسط اوست ولی مولود اصرار دارد که فقط توسط پژوهان جراحی شود. از سویی تنها فرزند آنها پری (نفیسه روشن) مخالف این عمل جراحی توسط پدر است...
این سریال را «سیروس مقدم» بر اساس نوشته‌ای از «داریوش مختاری» کارگردانی کرده و «علیرضا افخمی» به عنوان ناظر کیفی آنها را همراهی کرده است.
در این سریال علاوه بر امین تارخ و شیرین بینا بازیگرانی چون لعیا زنگنه، ایرج نوذری، ناصر ممدوح، عبدالرضا اکبری، حامد کمیلی، لادن طباطبائی و....به ایفای نقش پرداخته‌اند.

**«و این لحظه‌ها یعنی سلام»
این مجموعه تلویزیونی در 4 قسمت ساخته شده است. «و این لحظه‌ها یعنی سلام» در قالب نمایشی ساخته شده و در شب‌های قدر و شهادت حضرت علی (ع) به جای سریال «نردبام آسمان» به روی آنتن خواهد رفت. 
 

 فیلم پاییز پدرسالار


**«گذر از پاییز»
مجموعه تلویزیونی «گذر از پاییز» ویژه پخش در ماه مبارک رمضان در حال ساخت است و در این ماه هر شب ساعت 21:30 به روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.
بنابراین گزارش، تصویربرداری این سریال از نیمه گذشته و تدوین همزمان آن توسط «مهدی جودی» در حال انجام است.
«گذر از پاییز» درباره زندگی مرد ثروتمندی به نام فرخ است که با دختران و دامادهایش رابطه خوبی دارد اما احساس می‌کند که دوران بازنشستگی‌اش فرا رسیده و باید اموال و مسئولیت‌های خود را به دخترانش واگذار کند اما شروطی برای انجام این کار وجود دارد...
در این سریال چنگیز جلیلوند نقش فرخ را بازی می‌کند و محمود عزیزی، شیرین بینا، بروز ارجمند، رحیم نوروزی، بهناز جعفری، رامین راستاد، محمود بنفشه‌خواه، فرشید زارعی‌فر و میرطاهر مظلومی از دیگر بازیگران آن هستند.
محسن شاه‌محمدی نیز نویسندگی و کارگردانی سریال «گذر از پاییز» را بر عهده دارد.
این سریال تلویزیونی به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه دو در حال تولید است.

**«دسیسه»
مجموعه تلویزیونی «دسیسه» محصول کشور سوریه است که در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 17:20 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
این مجموعه تلویزیونی در ماه مبارک رمضان هر روز به جای مسابقه «دو راهی» از شبکه دو روی آنتن می‌‌رود.
این مجموعه در 26 قسمت به کارگردانی «نذیر عواد» تهیه شده است.
سریال «دسیسه» درباره تاریخچه شکل‌گیری اسرائیل از آغاز تاکنون است.

**«پنجمین خورشید»
مجموعه تلویزیونی «پنجمین خورشید» اولین سریالی است که پس از اذان به روی آنتن می‌رود و هر روز ساعت 20:15 دقیقه پخش خواهد شد.
«پنجمین خورشید» که نام آن تا آغاز ماه مبارک رمضان تغییر خواهد کرد، از مضمون طنز برخوردار است و به طور همزمان توسط «افسانه افخمی» و «رضا سورانی» مراحل تدوین خود را سپری می کند، موسیقی نیز در حال ساخت است .
به گزارش فارس، تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «پنجمین خورشید» اول خردادماه آغاز شد و در خلاصه داستان این سریال آمده است: مهدی و همایون دو دوست هستند که در سال 65 و در وضعیت بد اقتصادی زندگی می‌کنند آنها بر اثر حادثه‌ای عتیقه‌ای خاص پیدا می‌کنند که قابلیت سفر در زمان را دارد و مهدی همراه عتیقه 23 سال در زمان سفر می‌کند و در سال 1388 در تهران امروز خود را می‌یابد. مهدی که با پدیده‌های جدید و دور از ذهن مواجهه می‌شود دلبسته دختری به نام هما می‌شود اما اتفاقات دیگری برای او می‌افتد که مجبور به بازگشت به سال 64 می‌شود و ...
این مجموعه تلویزیونی که قرار است در ماه رمضان از شبکه سه سیما به روی آنتن برود، به تهیه‌کنندگی «داوود هاشمی» ساخته می‌شود و بازیگرانی نظیر حمید گودرزی، مهدی سلوکی، مهوش صبر کن، مریم کاویانی، انوشیروان ارجمند، شهرام قائدی، کامیار محبی و ... در آن ایفای نقش می‌کنند.
فیلمنامه مجموعه تلویزیونی «پنجمین خورشید» را «علیرضا افخمی» و «سجاد ابوالحسنی» نوشته‌اند که در 26 قسمت 45 دقیقه‌ای ساخته خواهد شد.

**«تهاجم»
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، مجموعه تلویزیونی «تهاجم» (الجتیاح،the invasoin) سریالی عربی است و در ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 13:30 از شبکه تهران پخش خواهد شد.
این مجموعه تلویزیونی که برنده جایزه «امی» نیز شده، با حضور گویندگانی نظیر کسری کیانی، علی همت مومیوند، مهرداد ارمغان، کریم بیانی، شراره حضرتی، افسانه آریابقا، بیژن علی محمدی، شهراد بانکی، حسین سرآبادانی، جواد بازیاران و آزیتا لاچینی دوبله شده است.
«شوقی الماجری» تهاجم را ساخته و این سریال در سال 2008 برنده جایزه امی شد. «منذر ریاحنه» در تهاجم بازی می‌کند و داستان آن درباره مقاومت قهرمانانه مردم فلسطین در مقابل تهاجم رژیم صهیونیستی به اردوگاه پناهندگان جنین در سال 2002 است. این سریال قرار است در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای به روی آنتن برود.

** «روز حسرت» / تکرار/
مجموعه تلویزیونی «روز حسرت» به کارگردانی «سیروس مقدم» و تهیه کنندگی «مهران رسام» ساخته شده و سال گذشته در ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما به روی آنتن رفته است.
بنابراین گزارش، این مجموعه تلویزیونی امسال نیز به دلیل استقبال مخاطبان، هر روز ساعت 16 از شبکه قرآن به روی آنتن خواهد رفت.
این مجموعه تلویزیونی سال گذشته توانست با 2/81 درصد بیشترین میزان بینندگان را از آن خود کند.
در این سریال بازیگرانی چون فرامرز قریبیان، افسانه بایگان، مهرآوه شریفی‌نیا، پوریا پورسرخ و ... ایفای نقش کرده‌اند و داستان آن درباره یک زن وکیل است که پس از مرگ همسر پسرش، خواب‌های عجیبی می‌بیند و اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد...

شاهرخ خان دیگر به آمریکا سفر نمی‌کند؛

 

هنرکده:هواداران «شاهرخ خان» در هند پرچم آمریکا را آتش زدند

 در شرایطی که اعتراض به برخورد آمریکا با شاهرخ خان در هند ادامه دارد و رسانه‌ها خبر آتش زدن پرچم آمریکا توسط هواداران وی را در چند نقطه کشور، به عنوان خبر اول خود مخابره کرده‌اند، بازیگر مسلمان سینمای هند اعلام کرد دیگر هیچ علاقه‌ای برای سفر به آمریکا ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، صدها خبرنگار و عکاس و هزاران تن از هواداران این بازیگر برای دیدار با وی، خود را به فرودگاه بین‌المللی دهلی نو رسانده بودند.
بازگشت شاهرخ‌خان به کشور هند از این جهت اهمیت زیادی برای رسانه‌های گروهی و دوستداران وی داشت، که وی هفته قبل به مدت دو ساعت در فرودگاه بین المللی نیویوریک به صورتی اعلام نشده در بازداشت به سر ‌برد.
شاهرخ خان در شرایطی جلوی دوربین خبرنگاران در فرودگاه دهلی نو قرار گرفت که رسانه‌ها خبر آتش زدن پرچم آمریکا توسط هواداران وی را در چند نقطه کشور، به عنوان خبر اول خود مخابره کرده بودند.
دوستداران شاهرخ‌خان که از نحوه رفتار مسئولان اداره مهاجرت آمریکا با بازیگر مورد علاقه خود به شدت عصبانی به نظر می‌رسند، به خبرنگاران گفتند این نوع رفتار اختصاص به آدم‌های مریض دارد.
شاهرخ خان به خبرنگاران گفت: «سئوالاتی که در فرودگاه از من کردند باعث خجالتم شد. آن‌ها حتی مرا نمی‌شناختند. این اتفاق باعث شد تا تصمیم بگیرم از این پس به آمریکا سفر نکنم. تنها در صورتی به این کشور می‌روم که مجبور باشم در صحنه‌های یکی از فیلم‌های جدیدم بازی کنم. به دوستانم در دنیای سینما گفته‌ام کارها را طوری تربیت دهند که اگر قرار است برای چند کار در این مکان حاضر شوم ، یک بار به آن جا بروم و همه کارها را با هم انجام بدهم. صراحتا بگویم هیچ علاقه‌ای ندارم که همراه خانواده‌ام به آمریکا سفر کنم و اوقات فراغتم را در آن جا بگذارم.»
بازیگر 44 ساله سینمای بالیوود با تقدیر از هواداران خود از آنها خواست به اعتراضات خویش خاتمه دهند. به گفته او :«بگذارید به این نکته فکر کنیم که این حادثه دیگر تمام شده است همه ما باید مثبت فکر کنیم و نگاهمان به آینده باشد.»
شاهرخ خان هفته قبل برای تبلیغ فیلم تازه‌اش «نام من خان است» به آمریکا سفر کرد.
اما مأموران اداره مهاجرت در فرودگاه نیویورک به مدت دو ساعت مدارک و اسناد وی را بازرسی کردند. این تاخیر در انجام کارهای قانونی ،باعث اعتراض بازیگر شد. با وساطت چند تن از کارمندان سفارت هند در آمریکا ،مشکل ویزای شاهرخ خان حل شد.
بازداشت اعلام نشده دو ساعته شاهرخ خانه ،واکنش تندی را در هند به همراه داشت و گروهی از سیاستمداران هندی خواستار رفتار مشابهی با توریست های آمریکایی شدند.
این موضوع خیلی سریع تبدیل به تیتر اول رسانه هادر سطح بین‌المللی شد.