هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

اظهار تاسف مقامات سیاسی و سینمایی از مرگ «هستون»

در پی درگذشت «چارلتون هستون»، بازیگر مشهور سینمای آمریکا، تعدادی از مقامات سیاسی و سینمایی این کشور طی بیانیه‌ای از این واقعه اظهار تاسف کردند...

اظهار تاسف مقامات سیاسی و سینمایی از مرگ «هستون»

خبرگزاری فارس: در پی درگذشت «چارلتون هستون»، بازیگر مشهور سینمای آمریکا، تعدادی از مقامات سیاسی و سینمایی این کشور طی بیانیه‌ای از این واقعه اظهار تاسف کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در پی مرگ «چارلتون هستون»، بازیگر برنده اسکار هالیوود در شنبه شب گذشته، تعدادی از مقامات آمریکایی در عرصه‌های سیاسی و سینمایی طی بیانیه‌هایی از مرگ این چهره مشهور سینمای جهان ابراز تاسف کردند.
در این میان «نانسی ریگان»، همسر «رونالد ریگان» ضمن اظهار تاسف از این واقعه گفت: مرگ هستون حقیقتا قلب مرا شکست.
«جورج دبلیو بوش»، ریاست جمهوری آمریکا نیز از وی به‌عنوان یکی از طرفداران سرسخت آزادی یاد کرد و «جان مک‌کین»، نامزد حزب جمهوری‌خواه نیز هستون را دنباله‌روی حقوق مدنی و قانون اساسی دانست.
حتی «مایکل مور» که در مستند «بولینگ برای کلمباین»، «هستون» را به باد تمسخر گرفته بود، با گذاردن عکس این بازیگر بر روی وب‌سایت شخصی‌اش، اظهار تاسف خود را نسبت به مرگ این بازیگر بیان کرده است.
«شرلی جونز»، بازیگر آمریکایی که در سال 1999 در فیلم «گیدیون» در کنار هستون نقش‌آفرینی کرده بود، در باره مرگ وی گفت: گاهی توانوایی‌های او به عنوان بازیگر بخاطر نقش‌های حماسی که ایفا می‌کرد، فراموش می‌شد.
جونز گفت: برای من او یک بازیگر پیشکسوت بی‌نقص بود، او بلند بالا، بسیار خوش قیافه با روحیه‌ای حساس و لطیف بود، او کمی خشن بود که قاعدتا باید اینگونه می‌بود، او یک کابوی بزرگ بود، او حقیقتا برای نقش‌های تاریخی فوق‌العاده و بی‌عیب و نقص بود.
وی در ادامه افزود: او از پس هر کاری برمی‌آمد و این در حالی است که امروزه بازیگران زیادی در سراسر جهان وجود دارند که از پس کارهایی که او انجام می‌داد برنمی‌آیند.
به گزارش فارس، «جان چارلز کارتر» متولد 4 اکتبر 1923 که در سال 1959 برای بازی در نقش بن‌هور برنده جایزه اسکار شد، شنبه شب گذشته در خانه خود در بورلی هیلز درگذشت.
او بخاطر نقش‌های حماسی و فعالیت‌های سیاسی فراوانش مشهور است و بیش از همه برای بازی در نقش‌های مهمی چون بن‌هور، حضرت موسی و ال‌سید در دهه 50 و 60 به اوج شهرت خود رسید.
وی طی چندین دهه فعالیت سینمایی خود در فیلم‌های زیادی از جمله «ده فرمان»، «نشانی از شر»، «بن‌هور»، «خارطوم»، «سیاره میمون‌ها»،«زلزله»، «مردی برای تمام فصول»، «جزیره گنج» و «55 روز در پکن» ایفای نقش کرد.
به گزارش خبرگزاری‌های خارجی، مقامات هنوز علت مرگ «هستون» که از سال 2002 از بیماری آلزایمر رنج می‌برد، را اعلام نکرده‌اند.

سایت مایکل مور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد