هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

سریال «شیخ بهایی» در مرحله اصلاحات است

تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «شیخ بهایی» گفت: این سریال در مرحله اصلاحات و بازبینی مجدد است.

حبیب الله کاسه‌ساز در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: ساخت سریال به طور کامل انجام شده و به...

 

 

 

 

 

در گفت‌وگو با فارس عنوان شد؛

سریال «شیخ بهایی» در مرحله اصلاحات است

خبرگزاری فارس: تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «شیخ بهایی» گفت: این سریال در مرحله اصلاحات و بازبینی مجدد است.

حبیب الله کاسه‌ساز در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: ساخت سریال به طور کامل انجام شده و به سیما فیلم تحویل داده شد ولی از سوی سازمان ایرادها و اشکال‌های فنی به آن وارد شد به همین دلیل سریال برگرداننده شد تا موارد مورد نظر اعمال شود.
وی در آستانه سالروز تولد «شیخ بهایی» افزود: مرحله اصلاحات سریال با دقت بسیار تا یکماه دیگر ادامه خواهد داشت و پس از آن شبکه برای زمان پخش آن تصمیم خواهد گرفت.
کاسه‌ساز در ادامه درباره دو فیلم سینمایی که قرار بود از این مجموعه ساخته شود نیز گفت: این دو فیلم استخراج شده‌اند و یکی از آنها مراحل پایانی مونتاژ خود را سپری می‌کند و مونتاژ دیگری نیز پس از تحویل مجموعه آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: یکی از این فیلم‌ها به دوره نوجوانی و جوانی و دیگری به دوره کهنسالی شیخ بهایی می‌پردازد و پس از کامل شدن به احتمال زیاد در سینماها اکران خواهند شد.
مجموعه تلویزیونی «شیخ بهایی» به تهیه‌کنندگی «حبیب الله کاسه‌ساز» ساخته شده و در 26 قسمت متشکل از دو فصل 13 قسمتی سعی دارد زندگی «شیخ بهایی» عارف دانشمند و فیلسوف بزرگ ایرانی را روایت کند که در فصل اول این سریال دوران کودکی و نوجوانی شیخ بهایی مرور خواهد شد و فصل دوم به زندگی این دانشمند ایرانی در دوران پیری تا مرگ وی اختصاص دارد.
سریال «شیخ بهایی» را «شهرام اسدی» بر اساس فیلم نامه‌ای از«محسن دامادی» و «حجت قاسم زاده اصل»کارگردانی کرده است و «علی نصیریان» در نقش کهنسالی شیخ بهایی و «سپنتا سمندریان» در نقش کودکی وی و خسرو شکیبایی و فاطمه گودرزی به عنوان پدر و مادر شیخ در کنار لادن مستوفی، دانیال حکیمی، کوروش تهامی، رویا تیموریان، علی دهکردی، ژاله علو، سیامک اطلسی و... در آن ایفای نقش کرده‌اند.
موسیقی این سریال را «مجید انتظامی» ساخته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد