هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

رسول نجفیان: «داستان‌ سیاووش» را اجرا خواهم کرد

رسول نجفیان قصد دارد بعد از اجرای نمایش «غم‌نامه رستم و سهراب»، «داستان سیاووش» یکی دیگر از داستان‌های شاهنامه را اجرا می‌کند....

 

خبرگزاری فارس: رسول نجفیان قصد دارد بعد از اجرای نمایش «غم‌نامه رستم و سهراب»، «داستان سیاووش» یکی دیگر از داستان‌های شاهنامه را اجرا می‌کند.

«رسول نجفیان» کارگردان تئاتر که در نیمه اول سال گذشته نمایش «غم‌نامه رستم و سهراب» را در تالار وحدت اجرا کرده بود، قرار است امسال نمایشی دیگر از داستان‌های شاهنامه را اجرا کند.
وی درباره نمایش جدید خود به خبرنگار فارس گفت:امسال قصد دارم «داستان سیاووش» در شاهنامه را کار کنم و نگارش نمایشنامه‌ای از داستان سیاووش با همکاری خانم مرتضوی چهار ماه به طول انجامید.
وی ادامه داد:این نمایشنامه مربوط به گذر سیاووش از آتش و در نهایت مرگ این اسطوره تاریخی است و درباره اجرای نمایش با مدیریت امور نمایش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برای اجرا در فرهنگسراها صحبت‌هایی کرده‌ام و قصد دارد به صورت رسمی نیز پیشنهاد اجرای متن را بدهم.
نجفیان خاطرنشان ساخت: در نگارش نمایشنامه «سیاووش» از اشعار فردوسی استفاده کرده‌ام و دیالوگ‌ها همان اشعار هستند و از آهنگ‌های محلی نیز استفاده کرده‌ام.
به گزارش خبرنگار فارس، رسول نجفیان سال گذشته هم «غم‌نامه رستم و سهراب» را در تالار وحدت اجرا کرده، همچنین وی توسط رسانه‌های تصویری نیز تله‌تئاتر «غم‌نامه رستم و سهراب» را نیز ضبط کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد