هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

تهیه‌کننده «نشانی»: سعی کردیم مؤدب و شریف باشیم

مجید اوجی گفت: من و رامبد جوان کارگردان «نشانی» سعی کردیم مؤدب و شریف باشیم و اگر قرار است کسی را بخندانیم، با لودگی این کار را انجام ندهیم...

خبرگزاری فارس: مجید اوجی گفت: من و رامبد جوان کارگردان «نشانی» سعی کردیم مؤدب و شریف باشیم و اگر قرار است کسی را بخندانیم، با لودگی این کار را انجام ندهیم.

مجید اوجی در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: واقعیت این است که ذهنیت ما این نبود که یک سریال بسازیم که خنده‌دار یا غمگین باشد، ما یک سریال ساختیم که امکان داشت هرلحظه‌ای در آن وجود داشته باشد و شاید خیلی هم موفق نشده باشیم آن چیزی که در نظرمان بود به خوبی اجرا کنیم ولی سعی ما ساخت یک کار خوب و ارزشمند بود.
وی افزود: مهم‌ترین نکته در ساخت نشانی برای من و رامبد جوان به عنوان کارگردان این بود که اگر قرار است کسی را بخندانیم، با لودگی این کار را انجام ندهیم. با ادا درآوردن‌های عجیب و غریب همراه نباشد و اگر قرار است گریه کنیم از ته دل این اتفاق بیافتد و سعی کردیم مؤدب و شریف باشیم، نمی‌دانم چقدر از این اتفاقات در سریالمان افتاد ولی تلاش ما همین بود.
وی در ادامه گفت: ما 4 ماه برای این سریال زحمت کشیدیم و اصلا قصد رقابت با سایر شبکه‌ها را نداشتیم چون جنس کار هر شبکه با دیگری متفاوت بود و در نشانی نیز مخاطب با کاری همراه با پایانی شیرین و بدون استرس و جرم و جنایت روبرو بود.
وی با بیان اینکه من قصدم ساخت همین سریالی که دیدید، بود تصریح کرد: داستان‌های این سریال عین زندگی واقعی است. لحظاتی در این سریال وجود داشت که همه گریه می‌کردند و یا همه ریسه می‌رفتند. صحنه‌های اکشن، غم و شادی که به نظرم عین زندگی بود و در آن همه جور لحظاتی وجود داشت.
وی درباره انتخاب بازیگران و استفاده از بازیگران غیر طنز در این سریال گفت: کسانی در سریال ما نقش‌های طنز را بازی کردند که قبلا از آنها چنین نقش‌هایی ندیده بودیم. مانند داود رشیدی، پروانه معصومی، پرویز پورحسینی و ... و اتفاقا ما رامبد جوان را که همیشه در نقش‌های طنز می‌دیدیم این بار در نقشی جدی دیدیم که هدف ما این بود تا از کلیشه‌های رایج دور شده و ساختار شکنی کنیم و در این راه نیز موفقیت‌های زیادی کسب کردیم.
وی ادامه داد: به نظر من بازیگران ما همه حرفه‌ای هستند و کار خود را به خوبی بلدند و لحظات درخشانی را در این سریال خلق کردند و آنچه که در فیلمنامه وجود داشت را با توجه به امکاناتی که در اختیار ما بود به خوبی اجرا کردند.
اوجی درباره کارگردانی کار نیز گفت: رامبد جوان اولین سریال پرمخاطب تلویزیون را سال‌ها پیش به نام «گمگشته» ساخت که شروع ‌کننده سریال‌های مناسبی بود و به نظر من در زمان خود بسیار پرمخاطب و خوش ساخت بود.بعد از آن، او فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی دیگری را هم در ژانر کمدی ساخت که همه از موفقیت‌های نسبی برخوردار بودند. به همین دلیل در انتخاب کارگردان ریسک نکردم و خیلی خوشحال شدم که رامبد جوان پذیرفت که این مجموعه را کارگردانی کند و خیلی خوب نیز از پس کار برآمد.
وی در ادامه گفت: ما در طول ساخت سریال 2 سفر بزرگ داشتیم و با برف و سرمای سنگینی نیز روبرو بودیم ولی جوان از هیچ کاری فروگذار نکرد و همه چیز درحد استانداردهای مورد نظر ما اتفاق افتاد.
وی درباره لزوم رفتن به خارج از کشور (دبی) برای تصویر برداری نیز گفت: داستان سریال ایجاب می‌کرد که ما به خارج از کشور برویم و بحث جذابیت‌های تصویری در این سریال اصلا مطرح نبوده است. شما وقتی سریال را نگاه می‌کنید، چه جذابیت خارج از کشوری در سریال ما دیدید؟‌من چند سال پیش سریالی به نام «سفر سبز» ساختم که بخش‌هایی از آن در کشور آلمان تصویربرداری شده بود، سر آن سریال سکانس‌های خارجی بسیاری داشتیم و هنرپیشه‌های خارجی به همراه ‌رنگ و لعاب آلمان در آن دیده شده ولی در این کار ما مگر چقدر از رنگ و لعاب دبی استفاده کردیم؟
تهیه کننده سریال نشانی تصریح کرد: ما یکسری حرف برای زدن در این سریال داشتیم که آنها مهم‌‌ترین مسئله برای ما بود و انتخاب هنرپیشه‌ها، متن و کارگردانی خوب،‌ جذابیت‌های کافی را برای بیننده داشت و داستان می‌طلبید که در این قصه به رامسر و دبی برویم. ما زمان پیش تولید، به اطراف تهران رفتیم تا لوکیشن‌های مورد نظر خود را همین جا پیدا کنیم. ولی به هر لوکیشنی سر زدیم آنها را دوست نداشتیم و دیدیم که نمی‌شود و باید به جایی رفت که جواب پروژه را بدهد و به خارج از کشور سفر کردیم هرچند که هزینه بسیاری برای من در پی داشت.
وی اظهار داشت: ما دوست داشتیم همه چیز عین واقعیت پیش برود و بیننده آن را بپذیرد. تا جایی هم که دیدید ما چیزی از جذابیت‌های دبی استفاده نکرده‌ایم و اصلا به ذهن من خطور نکرد که به خاطر جذابیت‌های خارج از کشور به دبی برویم.
وی درباره انتخاب بازیگران نیز گفت: من و آقای جوان بازیگران را انتخاب کردیم. سلیقه ما خیلی به هم نزدیک بود و دوستان هم لطف کردند و هرکدام که پیشنهاد کردیم آمدند، البته حضور خود جوان هم مزید بر علت بود و احساس می‌کنم همه سر جای خود قرار گرفتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد