هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

انیمیشن «کلیدهای رویا» آماده پخش شد

«کلیدهای رویا» انیمیشنی 15 دقیقه‌ای با تکنیک سه‌بعدی وکامپیوتری است که به کارگردانی «سارا نامجو» به سفارش مرکز فرهنگی هنری

به کارگردانی سارا نامجو و با موسیقی محسن نامجو؛

انیمیشن «کلیدهای رویا» آماده پخش شد

خبرگزاری فارس: «کلیدهای رویا» انیمیشنی 15 دقیقه‌ای با تکنیک سه‌بعدی وکامپیوتری است که به کارگردانی «سارا نامجو» به سفارش مرکز فرهنگی هنری صبا و در استودیوی اتاق هنر تولید شده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، سارا نامجو نویسنده این اثر که کارگردانی آن را نیز به عهده داشته است، فعالیتی طولانی در عرصه تصویرگری و ادبیات کودک دارد و در زمینه انیمیشن نیز دارای تحصیلات آکادمیک است و این کار اولین همکاری او با مرکز صبا محسوب می‌شود.
بنا بر این گزارش، «کلیدهای رویا» ابتدا در قالب قصه‌ای کوتاه ویژه گروه سنی ب و ج تنظیم شد و توسط یکی از ناشران کتاب‌های کودک در مقطع چاپ قرار داشت، اما پس از مذاکرات اولیه با مرکز صبا ، نویسنده این اثر را با تغییراتی، جهت ساخت یک فیلم انیمیشن آماده کرد که خوشبختانه با موافقت مدیران مرکز صبا، روند تولید آن انجام شد و هم‌اینک در نوبت پخش قرار دارد.
داستان این فیلم انیمیشن با الهام از مؤلفه‌ها و نشانه‌های مربوط به روانشناسی کودک، نوشته شده و به سرنوشت اشیاء قدیمی و خرده‌ریزهای بی‌مصرف می‌پردازد که در یک فضای فانتزی و ذهنی جان می‌گیرند. اشیاء زنده شده می‌کوشند تا راه رهایی خود را از فضایی که در آن محبوس هستند، بیابند.
به گزارش فارس، در ساخت این انیمیشن از نرم افزارهای سه‌بعدی‌ساز استفاده شده و به لحاظ نورپردازی و ایجاد پس‌زمینه علیرغم فضای فانتزی از ساختار واقع‌گرایانه نیز برخوردار است تا ماجرای غیر واقعی فیلم در تضاد با این فضا، نهایت باورپذیری و زیبایی تصویری را همزمان برای بیننده تداعی کند.
همچنین صداگذاری این فیلم به دلیل شکل موجودات و وسایل که عمدتا فلزی و متحرک هستند، کار پیچیده‌ای بود که با همکاری محمود موسوی‌نژاد ، به انجام رسید.
سارا نامجو در حال حاضر سرگرم کارگردانی انیمیشن کوتاه دیگری به نام «چرخ» است. فیلمنامه این کار نیز نوشته خود اوست و با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود.
عوامل سازنده «کلیدهای رویا» عبارتند از :
نویسنده و کارگردان : سارا نامجو، مدیر هنری و تدوین : مصطفی آل‌احمد، طراحی صدا وصداگذاری: محمود موسوی‌نژاد، موسیقی: محسن نامجو.

انیمیشن کلیدهای رویا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد