هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

رضابابک: نجات تئاتر کودک نیازمند تلاش جدی است

رضا بابک بازیگر پیشکسوت و با سابقه نمایش کودک و نوجوان به مناسبت روز جهانی تئاتر کودک تلاش جدی برای نجات این نمایش‌ها را خواستار شد...

رضابابک: نجات تئاتر کودک نیازمند تلاش جدی است

خبرگزاری فارس: رضا بابک بازیگر پیشکسوت و با سابقه نمایش کودک و نوجوان به مناسبت روز جهانی تئاتر کودک تلاش جدی برای نجات این نمایش‌ها را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کودک و والدین، «رضا بابک» با اشاره به تلاش جوانان با استعداد در این حوزه گفت: من در این سال ها به عنوان مخاطب یا داور بارها و بارها تلاش این بچه‌ها را دیده‌ام و متاسفم که کمتر به آنها بها داده می‌شود. در زمان ما هم این کم توجهی‌ها بود و کودکان و آثار مربوط به آنها را جدی نمی گرفتند اما در این سال‌ها توقع بیشتری از مسولان فرهنگی کشور داریم.
وی همچنین می‌افزاید: نمایش کودک مناسب می‌تواند انسان‌ساز و تاثیرگذار باشد و این گروه های پراکنده به شرط دیده شدن و مجال برای عرضه آثار می‌توانند حرفه‌ای و جا افتاده شوند و مخاطب عام هم پیدا کنند.
بابک که کارهنری خود در نخستین گروه تئاتر کودک را سال 1352 آغاز کرده است، در این‌باره می‌گوید: این گروه در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شروع به کار کرد و دو سال به فعالیت مدام در این حوزه پرداخت. بابک در آن روزها به همراه این گروه، تئاترهای فرنگی و قصه‌های ایرانی را در کتابخانه‌ها و مراکز کانون پرورش فکری به نمایش می‌گذاشتند.
وی که در حال بازی در مجموعه پاتوق تهیه شده در شبکه یک سیما است، برنامه روز جهانی تئاتر کودک را برای زنده نگه داشتن این هنر لازم دانست و اظهار امیدواری کرد توجه بیشتری در سال جدید به این بخش و مخاطبان آن بشود.
در مراسم روز جهانی تئاتر کودک که جمعه 24 اسفند در تالار هنر برگزار می‌شود، از سال‌ها تلاش و فعالیت این هنرمند تقدیر به عمل می‌آید.

رضا بابک،هنرپیشه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد