هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

هنرکده

رویدادهای فرهنگی وهنری

بوتو به پاکستان برگشت


 

بی‌نظیر بوتو، نخست‌وزیر سابق پاکستان امروز (پنجشنبه) پس از هشت سال تبعید به رغم هشدارها در خصوص حمله‌ی القاعده و با قول ساختن فردایی بهتر برای کشورش در میان فریاد "زنده باد بوتو" هزارن تن از حامیانش به پاکستان بازگشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، هواپیمای حامل بی‌نظیر بوتو در حالی از فرودگاه دبی به سوی پاکستان حرکت کرد که دهها هزار تن از حامیان وی از شب قبل در خیابان‌های کراچی برای استقبال از وی و بازگشتش به عرصه‌ی قدرت تجمع کرده بودند. این شهر به دلیل انبوه نیروهای امنیتی به یک پادگان تبدیل شده است.

حضور بوتو در پاکستان پس از توافقش با مشرف برای تبرئه‌ی وی از اتهام فساد در ازای باقی ماندن مشرف در قدرت صورت می گیرد.

بوتو54 ساله، اولین زنی که در یک کشور مسلمان بر مسند قدرت نشسته قبل از ترک دبی گفت: سفر من برای بازگشت به کشور آغاز یک حرکت بزرگ به سوی آینده‌ای بهتر برای پاکستان است. من رهبر فقرا هستم و برای آنها زندگی می‌کنم وبرای آنها خواهم مرد.

بوتو که انتقاداتش از افراط‌گرایان خشم تعداد قابل توجهی از آنان را به دنبال داشته هشدارهای پلیس مبنی براینکه هدف ترور اعضای القاعده و طالبان قرار می گیرد را نادیده گرفت.

وی گفت: فکر نمی کنم که مسلمان واقعی دست به حمله علیه یک مسلمان دیگر بزند.

برادر بوتو توسط افراد اطلاعاتی دولت هدف قرار گرفته و کشته شده و پدرش نیز در سال 1979 توسط دیکتاتور ضیاء الحق به دار آویخته شد.

بیش از 20 هزار پلیس و نیروی نظامی با پشتیبانی واحدهای خنثی سازی بمب و سگ‌های بویاب در مسیر عبور اتومبیل حامل بوتو در کراچی مستقر شده‌اند.

نواز شریف، دیگر نخست وزیر سابق، سعی کرد 10 سپتامبر به پاکستان بازگردد، اما پس از ورود توسط مقامات دستگیر و به پول‌شویی متهم شد. مقامات سپس او را با هواپیما به عربستان سعودی فرستادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد